Gwarancja jest niezwykle istotnym elementem zakupu każdego towaru, w tym frontów meblowych. Używane każdego dnia, decydują nie tylko o estetyce naszej kuchni, ale również o jej funkcjonalności. Pomimo zastosowania najnowszych technologii i wysokiej klasy materiałów, pewne wady mogą powstać w procesie produkcyjnym. Właśnie dlatego, przed podjęciem decyzji, trzeba wczytać się w warunki gwarancyjne. Niestety zdarza się, że gwarancja jest jedynie chwytem marketingowym, a otrzymanie rekompensaty za wadliwe fronty okazuje się niemal niemożliwe.
Gwarancja – jakie pułapki czyhają na konsumenta?
Niejednokrotnie zapisy gwarancyjne są obwarowane wieloma wyjątkami, przez które producent unika odpowiedzialności za wadliwy sprzęt. Oczywiście są sytuacje, które są od niego niezależne, jak np. uszkodzenia powstałe w transporcie ze sklepu, czy w wyniku nieprawidłowego montażu i konserwacji frontów. Jednak takie zapisy, czyli wyjątki, w których produkt nie podlega reklamacji, powinny być wymienione w zrozumiałym regulaminie i faktycznie odnosić się do tych przypadków, na które firma nie ma realnego wpływu.
Problem stanowią gwarancje-widmo, w których producenci wykorzystują luki i niedopowiedzenia z Ustawy o sprzedaży konsumenckiej (z 2002 roku). Dzięki tym przepisom, sprzedawcy mają ogromną dowolność w tworzeniu postanowień gwarancyjnych. Przez to zdarza się, że możliwość reklamacji okazuje się jedynie sprytnym chwytem reklamowym. Przyciąga klientów, a w razie usterek pozostawia ich z niczym.
Zanim kupisz, przeczytaj warunki gwarancyjne
Z nieuczciwymi praktykami można poradzić sobie w tylko jeden sposób: trzeba uważnie czytać warunki gwarancyjne przed zakupem frontów. W razie niejasności najlepiej zwrócić się bezpośrednio do producenta. W ten sposób będziemy wiedzieć, kiedy przysługuje nam rekompensata, oraz w jakich sytuacjach nie będzie to możliwe. Pozwoli to na prawidłową ocenę faktycznej wartości gwarancji, czyli tego, czy daje jakiekolwiek zabezpieczenie w razie otrzymania wadliwego towaru.
Naszą uwagę powinny zwrócić zwłaszcza wyjątki, w których gwarancja nie przysługuje. Drugą kwestią są zalecenia producenta co do sposobu użytkowania frontów (np. prawidłowej pielęgnacji, warunków przechowywania). Trzecim istotnym punktem jest zasięg terytorialny, na jakim obowiązuje gwarancja. Po czwarte trzeba sprawdzić, na czym polega udzielenie rekompensaty za wadliwe fronty (np. zwrot, wymiana).
U nas wiesz, za co płacisz
Klienci Frontpolu mają dostęp do szczegółowych postanowień gwarancyjnych, w których wymieniono m.in. dostępne sposoby zgłaszania reklamacji oraz wyjątki, w których takie prawo nie przysługuje.
- Udzielamy 24-miesięcznej gwarancji.
- Zasięg ochrony obejmuje obszar Rzeczpospolitej Polskiej.
- Podstawą zgłoszenia jest reklamacja w formie pisemnej oraz dokumentacja fotograficzna.
- W przypadku uznania reklamacji, wymieniamy fronty w jak najkrótszym terminie!
Szczegółowe informacje znajdziesz pod tym linkiem: /files/download/111/gwarancja24.pdf